Matbloggstoppen

Saffranskvarg

Saffran, kryddan som är dyrare än guld. (Smakar mycket godare än guld också!)
Jag älskar saffran, det ger en så god smak tycker jag.
Älskar lussekatter osv. Det är ju en smak av jul.
Jag längtar verkligen till julen, det är inte jättelångt kvar nu!
Idag gjorde jag en liten snabb och nyttigare efterrätt (som jag dock åt innan maten men ändå) Med smak av julen.
 
 
Ingredienser:
 
100g kvarg (eller mer beroende på hur mycket du vill ha)
Saffran
Ev. vaniljsocker eller honung för sötning
 
Gör såhär:
 
Häll upp kvarget i en skål, blanda ner lite saffran i taget. Krävs inte så mycket, inte ens ett paket!
Ta i lite i taget och blanda runt sen så får du bara smaka av tills det är tillräckligt med saffrans smak för dig.
Kan även ta i litelite honung eller vaniljsocker för att göra det lite sötare.
Toppa med lite kanel eller krossade pepparkakor eller vad du nu känner för!
 
Trevlig Lördag allihopa!
 

Kommentera här: