Matbloggstoppen

Rocky road fudge

Hej allihopa, god jul på er!
Haft en bra jul? Det har iallafall jag!
Har bakat massa olika julgodis som jag tänker dela med mig av. Iallafall ett kommer upp idag.
Som jag hade på önskelistan så har jag fått kokböcker och bakningsredskap i julklapp så det kommer bli endel bakning nu känner jag på mig, skojsigt!
Det första receptet jag tänkte dela var rocky road fudge. Det var första gången jag gjorde det och gud så gott det var, inte sista gången jag gör dom iallafall!
 
Ingredienser:

250g ljus blockchoklad
30g smör
3/4 burk med kondenserad mjölk

(mängd efter eget tycke eller ca:)
en näve jordnötter
två nävar mini marshmallows
 
 
Gör såhär:
Smält smör och choklad i en kastrull på låg värme. Ha i den kondenserade mjölken och rör om, smeten blir väldigt tjock direkt. Vänd ner jordnötter och marshmallows, häll i en form klädd med bakplåtspapper, ganska liten. Ställ kallt i några timmar så den stelnar och skär sedan upp i rutor.
 
Superenkelt och supergott, rekomenderas starkt!

Kommentera här: