Matbloggstoppen

Lövbiff med pepparrotssås

Då var det fredag igen och dags att göra nån lite finare middag till familjen. Nu duger det inte med köttfärssås och spaghetti inte!
Jag gjorde Lövbiff med pepparrotssås, och sötpotatis i ugnen!
Gud så gott det blev, jag fick 5 av 5 från mamma haha
Bilden och upplägget är inte den bästa, men ni får lita på mig när jag säger att det blev kanongott!
 
Ingredienser: (4port.)

Lövbiffen:
4 skivor lövbiff
4tsk dijonsenap
Salt
En förpackning salladslök
 
Pepparrotssås:
2½dl matlagningsgrädde
½dl mjölk
1msk mjöl
1msk koncentrerad kalvfond
1tsk timjan
2msk riven pepparrot
1tsk soja
 
Gör såhär:
Blanda alla ingredienser till såsen, koka upp och låt koka i nån minut.
Dela salladslöken på mitten och fräs snabbt i smör/olja. Bred på en tesked dijonsenap på varje lövbiff, fördela löken på biffarna och vik dem dubbelt. Lägg i dem i stekpannan, salta och stek ca 2 minuter på varje sida.
Servera med potatis i någon form.
 
Enkelt va? och sååå gott!
Detta är ett recept jag verkligen kommer att spara.
Ha en fortsatt trevlig fredagkväll mina vänner!
 

Kommentera här: