Matbloggstoppen

Pepparkaks cakepops

Lite tidig julfeeling såhär i oktober?
Ja iallafall hemma hos oss!
Så idag blev det att göra pepparkaks cakepops.
Super enkelt och snabbt!
 
Har inget riktigt recept då jag bara körde på känn!
Men ni gör såhär att ni mixar pepparkakor så det blir smulor (Jag hade väl 200-300gram tror jag)
Sen tar ni i 2-3 matskedar philadelphiaost och mixar igen, det ska bli som en deg så ni får se efter och ta i mer av någonting om det behövs!
Ta upp och rulla små bollar av degen och sätt på en klubbpinne eller nån annan pinne. Eller så kan ni bara göra kulor!
ställ in i frysen en kort stund, till exempel medans du smälter lite choklad över vattenbad.
Ta ut dom och doppa i chokladen, ställ kallt.
 
Det var allt!
Simpelt, gott och väldigt få ingredienser!
 
 

Kommentarer:

1 Paulina Holmberg:

skriven

vad gott :D

Svar: japp :D
BakaMedErika

2 Moa:

skriven

Jag gjorde med det för ett tag sedan, dom blev jättegoda :)

3 Ellinor:

skriven

Mums!! Detta måste jag testa. Kul snack till jul! :)

Svar: va kul! Ja eller hur :D
BakaMedErika

4 Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

skriven

Åh vad gott det lät, det måste jag testa! :)
Hur förvarar man dom sedan? I kylskåp,hur länge kan man ha dom där? :)

Svar: Förvaras i kyl ja! Dom håller sig väl några dagar (:
BakaMedErika

Kommentera här: