Matbloggstoppen

Nutella Brownies

Åååh nutella
Denna syndiga kräm sänd från himlen.
Vem gillar inte nutella liksom?
Jag älskar det iallafall, så blev helt till mig när jag hittade detta receptet på en app jag hade laddat ner.
Kände mig tvungen att prova, så bakade detta med hjälp av mina 2 små kusiner då 6&3 år gamla.

Ingredienser:

2½dl Nutella
1.25dl vetemjöl
en gnutta salt
2 Ägg
1.25dl brun farin
1tsk vaniljsocker
7msk smält smör
 
Gör såhär:
 
Sätt ugnen på 175ºC.
Smörj eller klä en form med bakplåtspapper, ca 20cm bred.
Blanda mjöl & salt och ställ undan sålänge.
Vispa ihop nutella, ägg, farinsocker och vaniljsocker till en jämn smet.
Blanda i smör och mjöl om vartannat samtidigt som du blandar, blir smeten för torr så kan man ha i lite mer smör. Häll ner i formen och grädda i ca 30-40 minuter tills du kan stoppa i en kniv och den är nästan helt ren (Det kan vara lite smulor/klet på den, det beror ju på hur kladdigt du vill ha det)
Låt det svalna och skär upp i rutor och ta några stycken, strunta i allt vad kalorier och LCHF heter! ;)
 

Kommentarer:

1 Keyla Svanvik:

skriven

Går det bra att använda vanligt socker istället för brun farin?

Svar: Brun farin har lite annan smak än vanligt strösocker och är inte alls lika sött! Det funkar nog men kommer smaka annorlunda :)
BakaMedErika

Kommentera här: