Matbloggstoppen

Oreo Cookie Bars!

Hallådär! Det går väldigt lång emellan mina inlägg nu känner jag..
Ska försöka bättra mig med det! 
 
Igår blev det att jag bakade till min syster och hennes kompisar. Jag bakade Oreo cookie bars!
Oreo kakorna syns inte så bra, men de är innuti kakorna!
En mjuk kaka som är jättelätt att göra, och det var tydligen väldigt gott :)
 
Ingredienser:
 
115g smör
1 Stort ägg
2½dl brun farin
2tsk vaniljsocker
2½dl vetemjöl
1 påse M&M
1 Förpackning oreo kakor
 
 
Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och låt det svalna lite.
Vispa ihop ägg, farin, vaniljsocker och smöret. Rör ner mjölet tills det är precis blandat. Hacka kakorna grovt (Jag delade dem endast på mitten) och blanda ner i smeten. Klä en form ca 20x25cm med bakplåtspapper, häll i smeten. Häll över M&M och tryck ner dem lite. Grädda mitt i ugnen ca 20-25 minuter.
Ta ut och låt svalna lite, skär sedan upp i rutor.
 
 

Kommentarer:

1 Hedda Rönnlund:

skriven

Så himla gott det ser ut att vara!

Svar: Det var dem nog också :D
BakaMedErika

2 Cyber- life with autism and art:

skriven

Det ser jättegott ut. :D

Svar: Tack de var dem nog också :D
BakaMedErika

3 Isabell:

skriven

Åh gud vad gott det såg ut! :)

Svar: Tack :D
BakaMedErika

Kommentera här: