Matbloggstoppen

Chokladpudding

Igår så gjorde jag en nästan nyttig chokladpudding!
Eller ja, det var ju nästan inget socker i så den var väl rätt nyttig ändå!
Räknade dock inte protein, kolhydrater eller fett men en portion är ca 200kcal.
Smakade riktigt bra också tyckte jag, snabbt & lätt att göra :)
 
Ingredienser:
 
2dl mjölk (Jag använde mellanmjölk)
2msk majsstärkelse
1msk kakao
1tsk vaniljsocker
1tsk florsocker
en nypa salt
 
 
Gör såhär:
 
Blanda alla ingredienser i en kastrull, värm upp och rör hela tiden. Det kommer tjockna väldigt snabbt när det väl blir varmt! Fortsätt röra till önskad konsistens och häll sedan upp i en skål eller ett glas.

ställ kallt eller ät den varm, vad du än känner för! Jag föredrar när den är kall och då stelnar den lite mer också. Går säkert att smaksätta med lite kaffe om man vill ha kaffesmak på den, det ska jag prova någon dag!
Var väldigt gott att äta chokladpuddingen tillsammans med hallon :)
 

Kommentera här: