Matbloggstoppen

Pepparkaks cupcakes

Ännu en dessert med pepparkakssmak?!
Nåja det är ju så gott, och det är ju snart jul.
Mitt kännetecken har nästan blivit cupcakes, för det har jag gjort endel.
Dock tycker jag inte det är så himla mycket men ja, dom förknippar mig med cupcakes.
Vill passa på att tacka min fina syster för att hon tar så bra bilder på mina bakverk.
Besök gärna hennes blogg! --> http://sofiaaulldahls.blogg.se/
 
 
Ingredienser: (ca 12st)
 
Muffins:
125g rumsvarmt smör
2dl socker
2 ägg
1½dl mjölk
4 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
3msk pepparkakskryddor
 
Frosting:
100g färskost, t.ex philadelphia ost
6dl florsocker
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ihop smör och socker med elvisp, ta sedan i ett ägg i taget.
Vispa ner övriga ingredienser. Placera muffinsformar i en muffinsplåt eller på en vanlig plåt. Fyll formarna nästan helt med smet, grädda i ugnen ca 23 minuter.
Till frostingen så vispar man bara ihop, ev mer eller mindre florsocker, det ska bli till en rätt fast massa så det går att spritsa!
Låt muffinsarna svalna helt innan du spritsar eller brer på frostingen.
 
Perfekt för dig som gillar pepparkakor, frostingen smakar kristyr aktigt också!
Något till adventsfikat nästa helg kanske?

Kommentarer:

1 Garnstump (Madeleine):

skriven

Ser riktigt gott ut :)

Svar: Tack så mycket, de var väldigt uppskattade av min familj så jag tror att dom var goda också! :)
BakaMedErika

Kommentera här: