Matbloggstoppen

Pepparkakssnittar

Ännu mer med pepparkakssmak!
Idag blev det Pepparkakssnittar, och dom blev huur goda som helst kan jag lova!
Rekomenderar starkt om ni gillar pepparkakor. Himla lätt att göra också.
Är precis som kolasnittar (Det har jag dock aldrig bakat förut så detta var första gången) men med pepparkakssmak.
 
Ingredienser: (ca 30st beroende på hur breda du skär dom)

100g rumsvarmt smör
1½dl strösocker
2msk ljus sirap
2dl mjöl
1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
1msk pepparkakskryddor
 
Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader
Vispa med en elvisp ihop smör och socker. Ha sedan i resten av ingredienserna och vispa ihop till en deg
Rulla till 2 rullar som får plats på en blåt med bakplåtspapper (På långsidorna)
Platta till lätt med en gaffel tills dem blir ca 1cm tjocka
Ställ in mitt i ugnen i ca 14min
Ta ut och låt svalna nån minut - men inte svalna helt - och skär sedan sneda snittar.
Låt svalna och sen är det bara att äta!
 
Det kommer säkerligen bli en himla massa julrecept nu på bloggen framöver då det är både min och min systers favorithögtid! Jag älskar att baka julgodis och hon älskar att äta haha så det kommer nog bli endel
Ha en fortsatt bra Torsdag ♥
 

Kommentarer:

1 frukallgren.blogg.se:

skriven

åh så gott :D och definitivt enklare än att hålla på med pepparkaksfigurer, även om det är roligt förstås :D

Svar: Ja :D Pepparkakor med all form tryckande har sin charm <:
BakaMedErika

Kommentera här: